Hari-hari Kami ^_^

Daisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie Maternity tickers

Monday, June 29, 2009

nineteen already ;)

Assalamu'alaikum wrm wbt,

Alhamdulillah masih diberi peluang dan kesempatan utk terus bernafas di muka bumi Allah ini sebagai khalifah dan 'abidnya...takkan pernah lari dari dua tujuan utama kita dijadikan itu...yakni sebagai khalifah (refer 2: 30) dan sebagai 'abid (refer 51: 56). Dua hari lepas (27 Jun) ana melangkah ke umur sembilan belas tahun. Tak sangka sebegitu cepat masa berlalu, sebegitu pantas larian hidup hingga akhirnya ana makin dewasa (dan matang?). Rasanya baru sahaja mencoret entri birthday yang ke-18 setahun yang lalu. Kini ana di sini lagi mencoret perkara yang sama dalam situasi berbeza.

Di dalam entri tersebut ana ada meninggalkan tanda tanya
currently wondering: what will I be doing on my 19th? hurmm...
dan jawapannya....di saat ana melangkah ke angka sembilan belas ana kepenatan sekembalinya dari OBS yang berjalan selama seminggu dari 20 hingga 26 Jun (ya..OBS tamat sehari sebelum hari lahir ana, kalau tak mungkin sambut di sana sahaja). Di sebalik kepenatan pulang dari OBS, ada kerinduan juga yang terselit kepada kenangan yang telah berlalu (hehe...yg ni masuk entri lain nnt...terlalu byk yg ingin dicoret).

Apa2pun, terima kasih kepada rumet yang pertama sekali wish birthday tepat jam 12mlm...seterusnya teman2 lain dari utp. Tak lupa juga mereka2 yang hantar voice message menyanyikan lagu hari lahir (huhu~ terharu..), yg wish melalui friendster, gtalk, sms...dan juga big family BH (Beyond Horizon...event yang bakal berlangsung sem hadapan) yang bersama-sama wish di googlegroup. Terima kasih atas doa2 yang diberikan...semoga Allah membalas dgn yang lebih baik. Terima kasih juga kepada head family PnP, encik moh, yang dalam proses eksperimentasi video dan sempat menyiapkan ini:




Walau ada sekelumit rasa terkilan (sikitt je la) kerana keluarga sendiri dan juga the other big family tak teringat birthday along ni, tapi terubat juga dengan wish yang pelbagai dari teman2 di sekeliling. Lagipun, ana sendiri ada terlupa wish birthday adik2 dalam sem lepas dek kerana kesibukan di bumi UTP tu...so kira 0-0 la kan ;)

And for my beloved anak usrah Ibtisam (it means "smile") who have celebrated my birthday early (and unexpectedly -- because it was supposed to be for Kak Wanie's belated birthday and Kak Syamil who's going for internship ) right at the end of last semester, I thank you guys. I truly love you guys because of Allah, may we stay steadfast on this path until the end of our lives. Thanks for the present too, luv it~!

kek wida' yg agak ok la...it's the thought that counts ;)

Kadang-kala bila difikirkan kembali akan nikmat2 yang telah ana perolehi dalam hidup, betapa kurang bersyukurnya ana sebagai hambaNya. Dikelilingi mereka-mereka yang sgt menyayangi diri ini...dan kerap kali masih ada rungutan di sana sini kan? Fabiayyi alaa-i robbikumaa tukadzzibaan...maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan? Jadi marilah kita bersyukur atas segala kurniaanNya dan gunakanlah segala pemberianNya itu utkNya kembali. Sesungguhnya kita tidak punya apa tanpaNya. Semoga ana tergolong dalam kalangan mereka yang menggunakan nikmat yang diberi utk Islam juga...semoga ana menjadi seorang yang solehah wa muslehah =) yang baik dan membaikkan. Doakan ana ya.

Bertemu di lain coret. Wassalamu'alaikum wrm wbt

along: tahun depan dh nak masuk 20~ O_o

6 comments:

Mohaimin Mokhlis said...

^O^
siap letak kat sini!

along rufaidah said...

hehe..mesti la~
thanks btw

Hannan said...

happy 19th along :D

along rufaidah said...

kak hannan: thank you for the wish ;)

Unknown said...

aih..dah tue bos kita nie..
selamat hari lahir...

for hijriah..remember 4 zulhijjah 1410 k ..if not mistaken la..ngaa

mine..29 rejab nie..yeah...

along rufaidah said...

din: thanks~

o0o...4 zulhijjah ek? igt2 lupe tarikh die..yg igt bulan zulhijjah je la..time nk dekat raya haji tu. 29 rejab? hehe..ok..