Hari-hari Kami ^_^

Daisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie Maternity tickers

Friday, June 19, 2009

OBS bermula sebentar lagi~

Assalamu'alaikum wrm wbt,

Alhamdulillah diberi kesempatan utk mencoret di sini lagi (nama je coretharian kan? tp takde la coret hari2 pun..). insyaAllah lebih kurang pukul 11 pagi nanti akan bergerak ke UTP utk berkumpul di Main Hall pada jam 12 sebelum bertolak ke OBML kt Lumut nun.

Kami anak2 scholar Petronas diarahkan utk menyertai OBS (Outward Bound School) selama seminggu. Session ana bermula hari ini sehingga Jumaat depan (20 Jun - 26 Jun). Kalau semasa foundatio kami menyertai STE (Soaring The Eagle) yg amatlah indoor..duduk dlm bilik dr pagi sampai ptg buat mcm2 aktiviti...then sebelah malamnya pula ada talk dan sebagainya, utk OBS pula...aktivitinya mmg dijanjikan aktiviti luar yang menguji aspek fizikal dan mental.

Ada hikmahnya juga tergolong dalam golongan OBS 3rd Session sebab sempat minta tips2 berguna daripada mereka2 yang telah menyertai OBS terlebih dahulu dari ana. Ada rasa teruja, ada juga rasa debar mendengar celoteh2 mereka berkenaan OBS ni.

Paling tidak dapat dilupakan pesanan rumet tentang bab pergaulan semasa di sana. Pesan Yuyue juga "jaga diri dan kawan2 kt sana ea"...ada lg pesan Yuyue..."fit ke unfit ke tak penting. kekuatan mental dan dalaman tu yg penting. baru boleh senyum je buat semua benda tu". insyaAllah pesanan Yuyue tu akan ana semat dalam ingatan...ececeeh.

Rasanya that's it for a short update. Just a quick note before going for OBS. insyaAllah we'll see each other again in a week's time. In the meantime, i leave u with "wa makaruu wamakarallah wAllahu khairul maakirin" ...we plan, He plans and Allah is truly the Best Planner...(cari sendiri ye ayat ke berapa surah ali-Imran). wassalamualaikum wrm wbt.

along: maaf dipinta sbb bahasa campur2 english and malay..tak sempat nk tulis dgn ayat yg lebih 'puitis'. nk tulis full english nnt ada org kate budak UK pulak kan :P

2 comments:

nifi a.k.a beliamuda said...

nnt buleh share apa yang dapat dikutip kat OBS tuh..

along rufaidah said...

nipi: yeah...will do~