Hari-hari Kami ^_^

Daisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie Maternity tickers

Sunday, July 25, 2010

Saya ada ramai kakak!

Salam penuh rasa kasih dan cinta buat semua,

Alhamdulillah sudah 7 minggu hidup merantau jauh dari ayah bonda di bumi Kedah Darul Aman ini. Haha, ayat gaya2 syahdu pula ye...macam lah selama ni duduk di UTP tu tak dikira merantau. Kadang-kadang tatkala sibuk di pejabat, atau ketika membasuh pinggan di rumah, atau saat mengemas rumah di pagi hari, atau bilamana terjaga waktu subuh...tak sangka yang kini anak sulung mama ayah ini sudah pandai hidup berdikari di rumah sewa jauh dari keluarga. Dah besar rupanya kan? -_-"

Alhamdulillah biarpun kadang-kala rasa rindu buat keluarga, buat kakak2 di UTP membuak-buak...Allah masih kurniakan saat-saat manis bersama mereka. Hujung minggu lepas antara saat dan detik yang mungkin sukar dilupakan. Kakak tersayang selamat diijabkabulkan dengan si dia yang tersayang. Tentulah kami geng SISMA tak ingin terlepas peluang melalui detik-detik manis itu bersama. 2 hari yang ana kira cukup mengembirakan ketemu kakak2 dan teman2 tersayang yang dirindui. Hari sabtu nikah, hari ahad kenduri..dan kami berkampung beramai-ramai di Ampang dengan kalut di pagi hari tak jauh beza dengan pagi raya sahaja lagaknya.

kak nola dikucup penuh kasih sayang oleh si suami

Diharapkan kasih sayang bersama kakak2 ini takkan pernah surut walaupun realitinya ana tahu, saat si kakak sudah bergelar isteri buat seorang lelaki...adakah masih ada waktu untuk kami bersama? Tentunya prioriti itu pada si suami. Entahlah, cuma mengharapkan kakak2 semua segera ke jinjang pelamin sementara ana masih belum bekerja dan dapat turut serta menempuh detik bahagia itu (kalau dah kerja, entahkan sempat entahkan tidak untuk ke kenduri yang jauh2 tu).

Bersyukur kerana dikurniakan kakak2 yang ramai.
Di mana lagi nak jumpa kakak yang sanggup sms awal pagi untuk pastikan adiknya selamat tiba?
Yang sanggup pagi-pagi hari lagi menjemput dari stesen lrt?
Yang tolong belikan tiket balik...sampai dua kali pulak tu?
Yang tolong suapkan nasi sebab adiknya ni malas nak ambil nasi sendiri?
Yang susah payah drive ke sana sini dalam masa 2 hari?
Yang pagi-pagi hari lagi jadi pakar jaga muka dan pakar fesyen tekun memberi nasihat?
Yang sanggup lengahkan waktu balik sebab nak teman tunggu keretapi sampai?
Yang sama-sama berdiri jaga pintu masuk dewan untuk tunjuk arah pada tetamu?
Yang bagi hadiah hari jadi banyak2 walaupun sudah lama berlalu?
Yang sanggup buat meeting di kenduri kahwin orang demi da'wah dan tarbiyyah?
Yang bila tengok muka pun dah boleh naik sebak?
Yang boleh buat ana nangis teresak-esak sambil baca doa rabithah seorang di sini?

Ya Allah...engkau mengetahui sesungguhnya hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu...maka eratkanlah ya Allah akan ikatannya.

Semoga mereka kekal di sisi ketika hari bahagia itu tiba...
bilakah saatnya?
dan kekal bersama ke 'sana' kelak.
Allahumma ameen.

along: entri ini ditulis dengan air mata bergenang-genang. entah mengapa air mata murah pula sejak semalam...baca novel nangis, tengok cerekarama nangis, bersama Dia pun menangis.

7 comments:

Mrs Camillo said...

nanges gk bce

mAy said...

saye adek kamu ;P

Angahbaek said...

awww.. entry ni syahdu nye along...
terharu T.T

along rufaidah said...

mrs camillo/zai: huhu..mood sedih. insyaAllah nnt nk g utp nk jmpe zai jgk :D

mAy/kak may: perasan adik :P

angahbaek/kak hannan: kerna aku cinta kamu ;)

fye said...

oh oh nak jadik adik jugelah! :P

along rufaidah said...

fye/kak fai: kak fye nk jadi adik sape? saya adik ok~ :P

fye said...

hehe :D